Universal Music Sweden

Daniel Adams Ray till Way out West

Pressmeddelande   •   Jul 26, 2013 13:42 CEST

Det har hunnit gå tre år sedan multi-kreatören Daniel Adams-Ray släppte kritikerrosade soloalbumet Svart, vitt och allt däremellan. Den 6:e november 2013 kommer den efterlängtade uppföljaren. Men innan dess bjuder han Way out West-publiken på en exklusiv förhandslyssning av nya skivan.

I gränslandet mellan olika uttrycksformer och medier har låtskrivaren och formgivaren Daniel Adams-Ray skapat ett eget universum. Från modevisningar med hi-fashion inspirerat streetmode på Stockholms modeveckor till urbant inspirerad indiemusik återspeglar han samhällets strömningar på ett unikt och relevant vis.

Vi kan inte bärga oss att ta del av Daniel Adams-Rays nästa musikaliska och estetiska utveckling och är mycket stolta över att kunna presentera denna exklusiva spelning på Way Out West 2013.

Presskontakt: Jenny Walroth 070-359 11 16 jenny.walroth@umusic.com