Transformator Design Group

Daniel Ewerman får prestigefyllt styelseuppdrag

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2013 15:33 CEST

” Transformator är det designföretag som har störst samhällspåverkan”, detta var valberedningens motivering när Daniel Ewerman valdes in till Konstfacks styrelse.

Daniel Ewerman är vd och grundare av Transformator och gick själv på Konstfack när han utbildade sig till industridesigner. Genom detta uppdrag får han inflytande över Konstfacks utbildningar och hur dessa utbildningar är ihopkomponerade.

Konstfacks nya styrelse tillträder 1 maj 2013 och sitter i cirka 3 år. Det ingår i regeringens uppgifter att förordna nya styrelser till högskolor och universitet.

Transformator Design utvecklar tjänster och strategier utifrån slutkunden. Vårt mål är att skapa en bättre vardag för människor genom att ta fram efterfrågade och lönsamma tjänster. Vi drivs av nyfikenhet och viljan att förstå människors behov och drivkrafter. Genom att förstå vad människor vill ha utan att de själva har satt ord på det skapar vi kundvärde.