Daniel Wellington

Daniel Wellington lanserar sin Dapper-kollektion

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2015 13:52 CEST

Dapper-kollektionen från svenska Daniel Wellington är nu tillgänglig för försäljning. Den första limiterade upplagan av klockan sålde slut på rekordtid under en exklusiv förbeställningskampanj i april 2015.

Dapper-kollektionen är den senaste nyheten från Daniel Wellington och introducerar nya och spännande designdetaljer. Med blåa visare, romerska siffror och datumvisare kommer klockorna i kollektionen att hålla dig punktlig och stilig på samma gång.

– "För oss är det viktigt att lyssna och förstå vad våra fans förväntar sig av oss. I vår strävan efter perfektion och i framtagandet av nya modeller är deras åsikter otroligt viktiga. Vi hoppas att den nya Dapper-kollektionen kommer att tillgodose våra kunders önskemål på samma sätt som våra tidigare kollektioner har gjort", säger Filip Tysander, grundare av Daniel Wellington.

Klockorna finns i både silver och roséguld med tillhörande band av italienskt läder.

– "Vi vågar säga att det här är en favoritaccessoar. Dapper har en given plats i vilken garderob som helst och passar oavsett stil, ålder eller tillfälle", säger Tysander.

Dapper-kollektionen är tillgänglig på www.danielwellington.com och via återförsäljare världen över.

Om Daniel Wellington

Svenska Daniel Wellington grundades år 2011 av Filip Tysander och är känt för sin eleganta och minimalistiska design. Daniel Wellington har etablerat sig starka på marknaden i över 75 olika länder med placering i fler än 6000 butiker världen över. För mer information, besök www.danielwellington.com.