Falck Secure

DANMARKS STÖRSTA CYKELKEDJA MOSQUITO ERBJUDER CYKELKUNDER TRYGGHETSPAKET

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2011 11:31 CET

Danmarks största cykelkedja Mosquito har tecknat nytt avtal med Falck Cykelregister som drivs av det svenska företaget Smart Safety (S Reg AB) om stöldskyddsmärkning av cyklar. Samarbetet innebär att vid försäljning av cyklar från någon av cykelkedjan Mosquitos landtäckande butiker kommer ett trygghetspaket från Falck Cykelregister att ingå helt kostnadsfritt för kunden.

Trygghetspaketet ingår i ett nytt samarbetsavtal mellan Mosquito och Falck Cykelregister som med över 5 miljoner sökbara cyklar är Nordens största. Cykelregistret drivs av Smart Safety som sedan 2010 varit en del av Falck koncernen.

”Vi inleder nu ett ännu tätare samarbete med Falck Cykelregister och Smart Safety för att vi vet att deras kundvänliga tjänster och långa erfarenhet från cykelbranschen passar väl in i vår strategi” säger Peter Broløs Kristensen, administrerande direktör i Mosquito Cykelcenter.

Falck Cykelregister är det enda registret på den danska marknaden som både polis och försäkringsbolag har tillgång till, och genom samarbetet med Mosquito blir närvaron i cykel – och sportbranschen förstärkt ytterligare säger Peter Falk, VD Smart Safety. ”Vi är mycket stolta över att Mosquito har valt att arbeta tätare tillsammans med oss och ser fram emot att fortsätta vara en del av deras kundvänliga satsning på den danska cykelmarknaden. Avtalet är ett led av vår egen kraftfulla satsning och expansion på den nordiska cykelmarknaden och vi glädjer oss därför mycket över att samarbeta med Danmarks största cykelkedja” säger Peter Falk.

FAKTA SMART SAFETY
Smart Safety är ett säkerhetsföretag som tillhandahåller moderna säkerhetstjänster och produkter som verkar brottsförebyggande och även erbjuder ersättning och kompensation om olyckan skulle vara framme. Företaget registrerar och försäkrar cyklar, mobiltelefoner, datorer, konstverk och annan egendom i hela Norden åt både privatpersoner, företag och organisationer.

Smart Safety driver idag Nordens största cykelregister med närmare fem miljoner registrerade cyklar som är sökbara för Polisen i hela Norden. Sedan hösten 2010 ingår Smart Safety i Falck koncernen där man fortsätter sin kraftfulla satsning och expansion på hela den nordiska cykelmarknaden genom att bland annat ta över och driva Falck Cykelregister i Danmark och Norge samt fortsätter sin tillväxt i Sverige och Finland.