Anagram

Danny Bhoy till invigningen av Lund Comedy Festival

Pressmeddelande   •   Aug 03, 2015 11:40 CEST

Det blir den prisade och rutinerade ståupparen Danny Bhoy från Skottland som står för huvudakten under invigningen den 2/9 av Lund Comedy Festival. Det blir hans festivaldebut i Lund, men han är känd i stora delar av världen för succéer i Australien, på Nya Zeeland, i USA, Storbritannien och Kanada och har varit med i prestigefulla TV-program som Live at the Apollo och David Letterman show. Dessutom har han gjort ett Comedy Central-specialprogram under namnet ”Subject to Change”.

Invigningen av Lund Comedy Festival går av stapeln den 2 september på Sparbanken Skåne Arena i Lund och är i övrigt en riktig aptitretare full av guldkorn som speglar festivalens bredd. Medverkar gör Carl-Einar Häckner, Anders & Måns, Ann Westin, Petrina Solange, P3-aktuella Stallet och virtuoserna Peter & Viktor. Och så dyker Johan Wester och Anders Jansson upp, liksom festivalens husband under ledning av P-O Nilsson som får förstärkning av Anna-Lena Bergelin och kören Bella Voce. Kvällens konferencier är Nour El Refai.

Pressröster om Danny Bhoy:

“He creates a remarkable intimacy with his audience. A must-see.”
The Age, Australia

“His routines have the mark of those which are quoted from, for years to come.”
The Herald, UK

Vad: Invigning, Lund Comedy Festival

När: 2 september 18.30 (festivalen pågår tom 5 sept)

Var: Invigningen hålls på Sparbanken Skåne Arena, festivalen håller till på sammanlagt 12 scener under fyra dagar)

Bland 2015 års festival finns bl a…

…Carl-Einar Häckner, Nour El Refai, Marika Carlsson, Jonas Gardell, Emma Knyckare, Martin Lagos, Måns Möller, Pernilla Hammargren, Özz Nûjen, Ann Westin, Thomas Petersson, Danny Bhoy, Pax, Lena Frisk, Sara Pascoe, John Kearns, Babben Larsson, Magnus Mårtensson, Johan Glans, David Batra, Josefin Johansson, Jörgen Mörnbäck, Fritte Fritzson, Jason Byrne, Bridget Christie, Bill Bailey, Magnus Betnér, Soran Ismail, Andrew O´Neil, Henrik Widegren, Mammas Nya Kille-gänget, Verklighetens folk, Johan Wester, Anders Jansson, Petra Mede, Sissela Benn, Anna Blomberg, Anneli Abrahamsson, Malin Appeltofft, 123 Schtunk, Tobias Persson, Maria Möller, Mikael Neumann, Simon Svensson, Jonatan Unge, Ludde Samuelsson, Svenska höns m fl. Dessutom sänder SR P3 flera av sina humorprogram live. Och så blir det massa nya talanger i ståupp-tävlingen Grand Comedy Slam.

Bakgrund Lund Comedy Festival

Varje år i augusti/september sedan 2010 har Lund Comedy Festival lockat såväl nationella stjärnkomiker som internationella toppnamn och nykomlingar till Lund för en fyra dagar lång festival dedikerad åt humor. Lund Comedy Festival initierades av Anders Jansson och Johan Wester.

Mer info, vänligen kontakta Kajsa Jönsson, VD Anagram Live, 0733-92 18 00, kajsa.jonsson@anagram.se

anagram.se

lundcomedyfestival.com

Anagram är ett oberoende produktionsbolag verksamt inom film, TV, webb och livescenen. Vi har kontor i Lund, Stockholm och Göteborg och jobbar med produktioner i hela landet och utomlands. Med stort engagemang, nyfikenhet och en rejäl portion nyskapande samarbetar vi med de bästa kreatörerna, manusförfattarna, regissörerna och produktionsteamen som finns att hitta. Vi älskar det vi gör och räds inte utmaningar. Det är roligast så!