Com Hem AB

Tittarpuls: Dansande kändisar skapar fortsatt engagemang

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2013 11:04 CEST

Let’s Dance fortsätter att skapa engagemang i sociala medier och toppar listan under förra veckan. Däremot skapar nykomlingen Tonårsbossen mest engagemang per 10 000 tittare och toppar därmed den listan.

Tittarpuls är en rapport som visar hur svenska tv-program omnämns i sociala medier. Mätningarna görs i samband med varje programs sändningstid (en timme innan, under sändning och en timme efter) och baseras på omnämningar av programmets titel och/eller #tagg på sociala plattformar, Twitter, Facebook, Instagram och forum. Engagemanget redovisas i antal omnämningar per titel samt antal omnämningar per 10 000 tittare.

Hela rapporten för vecka 14 hittar du här. Alla Tittarpuls-rapporter hittar du på tittarpuls.se.

Com Hem är en av Sveriges ledande leverantörer av tv, bredband och telefoni. Cirka 40 procent, nära 1,74 miljoner, av Sveriges hushåll är anslutna till Com Hems nät och har tillgång till marknadens bredaste tv-utbud. Com Hem erbjuder prisvärda, högkvalitativa och kompletta tjänster för tv, bredband och fast telefoni. Företaget grundades 1983 ägs av BC Partners och har cirka 950 anställda och huvudkontor i Stockholm. För mer information, se: www.comhem.se