Rotary Sverige

Dansande Maria blev årets yrkesperson

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2015 10:59 CET

Maria Frejd utsågs av Falsterbo-Skytts Rotaryklubb och Falsterbo-Vellinge Rotaryklubb till årets yrkesperson i Vellinge. Maria driver dansskolan Marijazz i Höllviken.

Juryns motivering är "Maria har med entusiasm, passion för dans och hårt arbete byggt upp Marijazz till en uppskattad dansskola och därigenom skapat en värdefull ny aktivitet inom kommunen. Tack vare Maria har många inspirerats till att ägna sig professionellt åt dans och show."

Sedan 2004 har Falsterbo-Skytts Rotaryklubb och Falsterbo-Vellinge Rotaryklubb utsett någon framstående person till ”Årets yrkesperson” i Vellinge. Detta för att hedra någon som har utmärkt sig särskilt i sin yrkesutövning. Utmärkelsen utdelades i år vid Falsterbo Skytts Rotaryklubbs årsmöte den 2 december.

För mer information, kontakta Lennart Serder, Falsterbo-Vellinge Rotaryklubb, tfn 0707-24 38 76, eller Måns Jacobsson, Falsterbo-Skytts Rotaryklubb, tfn 0761-99 69 59.

Bildtext: Maria Frejd utsågs till årets yrkesperson i Vellinge. Priset delades ut av Måns Jacobsson och Lennart Serder i Falsterbo-Skytts Rotaryklubb och Falsterbo-Vellinge Rotaryklubb

Foto: Ivar Modigh

Marie Carlberg

PR-ansvarig Falsterbo-Skytts Rotaryklubb

tfn 0761-41 45 91

Rotary är en global humanitär organisation med mer än 1,2 miljoner medlemmar i 34.000 rotaryklubbar i över 200 länder. Rotarys medlemmar är män och kvinnor som representerar näringsliv, yrkesliv och samhälle med ett gemensamt åtagande att göra världen till en bättre plats genom humanitärt service.