Svenska Danssportförbundet

Dansare tävlar Lindy Hop World Cup i München

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2014 18:33 CET

Från torsdag till måndag hålls det stora danseventet Rock That Swing Festival i München, Tyskland. Eventet är välbesökt och erbjuder en stor samling av de bästa instruktörerna i Boogie Woogie, Lindy Hop, Balboa och Shag.

Eventet står alltså värd för årets andra världscup i Lindy Hop, ett projekt som initierats av engagerade personer från Sverige. Felix Berghäll och Eleonor Kollberg åker till München och Rock That Swing Festival bland annat för att tävla i världscupens två klasser; Lindy Hop Strictly och Lindy Hop Showcase. Även Pontus Persson och Isabella Gregorio kommer vara på plats för att undervisa samt tävla i Lindy Hop Strictly.

Felix Berghäll tävlar för Dansklubben Buggie, Ulricehamn, Eleonor Kollberg för Varbergs Sportdansklubb och Pontus Persson & Isabella Gregorio för Borås Dansförening.

Svenska Danssportförbundet administrerar all danssport i Sverige och är paraplyorganisation för anslutna dansföreningar. Danssportförbundet vill på alla nivåer bedriva vår idrott danssport på ett sätt, som utvecklar människor positivt - såväl fysiskt och psykiskt som socialt och kulturellt.