Atenzia Records

Dansbandet som tagit Sverige med storm. Nu är det dags för Callinaz andra album "Så kom jag till Provence"

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 11:54 CEST

RELEASE 26 SEPTEMBER

Oj, vilket år det nya fräscha dansbandet Callinaz har haft! Carolina och hennes grabbar startade upp från scratch och har tagit Sveriges dansbanor med storm. Och det är inte konstigt, deras härligt mogna men samtidigt fräscha dansmusik passar det dansbandsälskande Sverige perfekt. Callinaz har mer än en gång kallats för "det nya Drifters".

På dagen ett år efter deras debutalbum "Från mörker till ljus" (som gick in på 8:e plats på Sverigetopplistan) kommer nu uppföljaren "Så kom jag till Provence". Ett år har gett dem nya erfarenheter och de har fått en förvånansvärt stor publik på så kort tid. De gjorde en bejublad kväll under Malungsveckan och fick där dessutom äran att köra en specialshow i Grönlandsparken, något som brukar vara de lite mer etablerade banden förunnat.

På nya skivan har bandet valt ut ett gäng sköna covers som de testat på sin publik under sommaren och sex nyskrivna låtar från några av Sveriges bästa låtskrivare i genren. Livet leker för Carolina och hennes grabbar. Spelplanen för 2013 är så gott som fulltecknad och nya albumet kommer att ta dem ännu ett steg närmare den absoluta toppen.

För ett tag sedan fick Carolina ett roligt telefonsamtal. Det var en av grundarna till Lasse Stefanz, Lasse Sigfridsson, som hört Carolina. Han undrade om hon ville sjunga en duett med honom på hans soloalbum, som kommer under hösten. Carolina var inte sen med att tacka ja, vilket gör att hon kommer att vara högaktuell under hösten.För ytterligare information kontakta Anneli Ylinen på Atenzia Records anneli.ylinen@ginza.se tel: 0512-29959. VILL DU RECENSERA SKIVAN, KONTAKTA ANNELI YLINEN

Atenzia Records är ett av Sveriges största oberoende skivbolag med folklighet som sitt motto.
Vi startade våren 2011 och hade under första året sex artister bland topp 20 på topplistan.