Enabling Sweden AB

Dansk IT-raket värvar välkänd Stockholmschef

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2011 11:33 CET

Danska IT-konsultbolaget Enabling utökar sin svenska verksamhet ytterligare och tar den 1 november steget in på Stockholmsmarknaden. Regionchef är Patrik Skragge, en välkänd profil i Stockholms IT-kretsar. Närmast kommer han från IT-konsultbolaget Connecta.

”Jag valde att lämna Connecta för att de blivit otroligt stora och jag lockas av tanken på att jobba i ett litet smart, snabbt konsultbolag med fokus på det jag kan bäst. Enabling satsar på produkter och tjänster som jag verkligen tror på”, svarar Patrik på frågan om varför han lämnar Connecta för Enabling.

Enabling finns tidigare i Malmö och att man nu startar i Stockholm ser Michael Aoun, VD, som ännu ett steg i riktningen mot att bli Skandinaviens ledande SharePoint-konsultföretag.Att valet av regionchef föll på Patrik beror, enligt Michael Aoun, främst på hans gedigna Microsoftbakgrund. ”Han var en av pionjärerna då Microsoft SharePoint lanserades i Sverige 2001, så är det någon som kan vårt område så är det Patrik”, säger han.

Patrik Skragge ser med tillförsikt på Stockholmsetableringen, men är beredd på en utmaning. ”Marknaden är stor och konkurrensen är stenhård, inte minst om de bästa medarbetarna”, säger Patrik, som tror sig ha en god chans att locka de skickligaste konsulterna, tack vare ett digert kontaktnät i området.

Stockholmskontoret, som ligger på central adress, kommer att rekrytera flera nya medarbetare inom kort. Patrik tror sig ha cirka 15 kollegor på kontoret i slutet av nästa år.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Michael Aoun, VD

michael.aoun@enabling.dk

Om enabling

Enabling är ett värdeskapande IT-konsultföretag som gör det möjligt för kunderna att nå sina mål och projekt i rätt tid. Enablings fokusområden är utveckling och integration av bl.a. Microsoft SharePoint-lösningar, Microsoft Dynamics och .NET samt inom test och kvalitetsledning. Referenslistan innehåller koncerner som Trelleborg, Sony Ericsson, Volvo, Region Skåne och Novo Nordisk. Enabling har kontor i Danmark och Sverige.

Läs mer om Enabling på www.enabling.se