Mandator AB

Dansk kommun väljer Mandators projektstyrningsverktyg

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2007 14:58 CET

Den nybildade danska kommunen Guldborgsund har valt CENIT som verktyg för planering och projektstyrning.

I januari 2007 omstrukturerades de danska kommunerna. Antalet kommuner reducerades från 271 till 98. En av de nybildade kommunerna är Guldborgsund, med cirka 64 000 invånare.

Guldborgsund har en teknisk enhet med över 200 medarbetare och var i behov av ett kraftfullt planeringsverktyg. Därför valdes CENIT från Mandator för att hantera alla projekt inom konstruktion och drift.

- Under flera år före strukturreformen sökte vi efter ett it-verktyg som kunde hjälpa oss att administrera tid, resurser och ekonomi i våra drift- och konstruktionsprojekt, säger Christian Refstrup, entreprenörsansvarig, Guldborgsunds kommun. Men inte förrän nu har vi hittat en lösning som kan hantera alla delarna. Med CENIT får vi ett verktyg som säkerställer att vi använder våra medarbetare, resurser och pengar på bästa sätt. Därmed kan vi optimera vår budget och få det mest rationella arbetsflödet och en hög servicenivå för enheterna", förklarar Christian Refstrup.

- Guldborgsund är den första kommunen i Danmark som väljer CENIT, men vi hoppas att fler tillkommer inom kort. Här finns uppenbarligen ett behov att fylla, säger Anders Mortensen, enhetschef för Mandator i Danmark.

CENIT är Mandators egenutvecklade, modulbaserade projektstyrningsverktyg för organisationer som driver hela eller delar av sin verksamhet i projektform.

För mer information, vänligen kontakta:
Anders Mortensen, enhetschef Mandator Danmark. Tel +45 702 310 08
Anders Velander, försäljningschef, Mandator. Tel 08-402 31 22

Mandator är ett it-konsultföretag som med en kombination av it-kompetens och verksamhetsförståelse ökar kundernas effektivitet och konkurrenskraft. Mandators prioriterade sektorer är industri, telekom och offentlig sektor. Bland kunderna finns bland annat Agria, Ericsson, Estonian Ministry of Economic Affairs, FMV, GE, Gunnebo, IBM, Lantmäteriet, NCC, kommuner i Sverige, Sandvik, SJ/Linkon, Sony Ericsson, Symbian, Tekniska Verken i Linköping, Tele2, Volvo Personvagnar, Volvo Group och Vägverket. Mandator är noterat på Stockholmsbörsen och har fler än 500 medarbetare i fem länder. Läs mer om Mandator på www.mandator.se.