Susan Rose Communication AB

Dansk resebyråkoncern bildar Skandinaviens största reseklubb

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 10:21 CET

Pressmeddelande: DTF travel, Best Travel, Check Point Travel och 2travel2.se har lanserat en ny gemensam reseklubb. Vi älskar resor är namnet på den nya reseklubben som har sprungit ur DTF travels mångåriga reseklubb DTF Club, som har nästan 1 miljon medlemmar i Skandinavien.

Det är DTF Group, som omfattar resebyråerna DTF travel, Best Travel, Check Point Travel och 2travel2.se, som står bakom den nya reseklubben.

- Det låg nära till hands att bilda en gemensam reseklubb, som kan ge medlemmarna många fler och mer varierade reseerbjudanden, säger onlinechefen hos DTF travel Christine Nedergaards Nielsen, som har varit med sedan reseklubben startade för sex år sedan.

- Medlemmarna i den gamla reseklubben har blivit de första medlemmarna i den nya klubben, och redan första dagen fick vi många nya medlemmar, säger Christine Nedergaard Nielsen, som tillsammans med sina medarbetare har arbetat på den nya klubben det senaste halvåret.

Annat än resor

Utgångspunkten för ett medlemskap i Vi älskar resor är ett intresse för resor, som ligger under de normalt låga priserna, men det finns även andra planer med reseklubben.

- Idag erbjuder vi exempelvis billig fotoframkallning genom DTF Fotoshop men vi har också andra fördelar på väg som det är för tidigt att avslöja ännu, säger Christine Nedergaards Nielsen.

Fler populära tävlingar

Tävlingar och spel med bl.a. resor som vinster var mycket populära i den gamla reseklubben, och dem satsar Christine Nedergaard Nielsen på att utveckla fler av. Därutöver har några av klubbens populäraste funktioner förbättrats. Det gäller bland annat reseauktionerna, där medlemmarna har fått längre tid på sig att bjuda på resorna.

Två klubbar i en

Medlemskapet i Vi älskar resor är som utgångspunkt gratis, men det finns också möjlighet att bli PLUSmedlem, och få ännu fler fördelar, t.ex. ännu billigare hotellvistelser, reseauktioner utan lägstapris, weekends för 99 kr och fler vinstchanser i mängden av tävlingar.

För ytterligare upplysningar samt pressbild på nya teamet bakom DTF travels nya reseklubb, vänligen kontakta Onlinechef Christine Nedergaard Nielsen, tel +45 46 95 58 26, e-post cnn@dtf-travel.dk