System Technology Sweden AB

DAQP-CFB2 - Bärfrekvensförstärkare för bryggor och LVDT-givare

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2014 09:47 CEST

Bärfrekvensförstärkaren DAQP-CFB2 har en bärfrekvens som är styrbar upp till 20 kHz med upp till 5Vrms utsignal. Den har också en sedan länge efterfrågad 6-tråds givaranslutning som komplement till 3- och 5-tråds. Med en bandbredd på 9.5 kHz överträffar den det mesta på marknaden. Den täcker mätområdet 0.1mV/V till 1000mV/V.

DAQP-CFB2 är helt analog vilket ger en minimal signalfördröjning.  Det är en stor fördel jämfört med en DSP baserad bryggförstärkare med A/D och D/A omvandling där en samplings- och beräkningsfördröjning är oundviklig. Det gör DAQP–CFB2-modulen till det perfekta valet för reglerapplikationer där snabb svarstid är ett måste.

De främsta fördelarna med bärfrekvensteknik
Eliminerar termospänningar
Extremt lågt 1/f brus
Elektriska störningar såsom 50/60 Hz-signaler undertrycks helt
Mycket hög offsetstabilitet

Typiska applikationer för DAQP-CFB2
Noggranna mätningar med krav på låg drift
Mätning av töjningsgivare i svår elektrisk miljö
LVDT-givare
Kapacitiva givare, 20pF till 1µF
Frontend-förstärkare för reglerkretsar

DAQP-CFB2 passar i alla Dewetrons modulära mätsystem samt i DEWE-30 seriens modulrackar som finns i storlekar från 4, upp till 32 modulplatser per chassi.

Dewetron representeras i Sverige av System Technology Sweden AB, ett kunskapsföretag med mångårig erfarenhet inom test- och mätteknik, industriautomation och inbäddade system. Vi representerar ett antal högteknologiföretag inom fackområdena.

Bilder på produkterna finns för nerladdning på: www.systemtech.se/nyheter
För ytterligare information kontakta: Richard Klingspetz: richard@systemtech.se

SYSTEM TECHNOLOGY SWEDEN AB