Universal Music Sweden

Darin följer upp succén i "Så mycket bättre" med en vårturné.

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2012 11:57 CET

Artisten som totalt dominerar de svenska topplistorna offentliggör idag tre konserter, i Stockholm, Göteborg och Malmö.

I årets upplaga av ”Så mycket bättre” har Darin levererat hit efter hit och hyllats för sina moderna tolkningar av de andra artisternas låtar. På lördag sänds hans egna program där Darins musik står i centrum.

Just nu dominerar Darin Sveriges topplistor. Han ligger etta och tvåa på Spotify. Etta, två och fyra på iTunes och tvåa och trea på Singellistan.

Kommande albumet ”Exit” håller just nu på att färdigställas och släpps den 30 januari. Albumet spelades in under fem veckor i USA och är resultatet av samarbeten med låtskrivare och producenter som Jim Beanz (Timbaland), The Jackie Boyz (Madonna), David Gamson (Kelly Clarkson) och Sacha Skarbek (Adele).

I april är det dags för Darin att möta publiken. Under våren ger Darin tre exklusiva konserter: på Cirkus i Stockholm, KB i Malmö och Trädgårn i Göteborg.

Biljetterna släpps onsdag 12/12 kl 10.00.

17 april STOCKHOLM Cirkus
18 april GÖTEBORG Trädgårn