Universal Music Sweden

Darin går in 1:a på albumlistan och säljer guld av albumet Exit”

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2013 10:30 CET

Darin, som under vintern erövrat listorna med sina tolkningar från ”Så mycket bättre”, toppar nu även albumlistan med sitt nyligen släppta album ”Exit”, som även nått guldstatus i dagarna.

Den engelskspråkiga skivan blev till under en fem veckor lång låtskrivarturné i USA, där Darin samarbetade med namnkunniga producenter och låtskrivare som tidigare jobbat med artister som Adele, Rihanna och Madonna.

Det nya materialet har även blivit väl mottaget i media:

Dagens Industri 4/5
”På sitt nya album visar Darin hur han också hela tiden utvecklas som låtskrivare. ”Exit” är ett supertajt album, utan utfyllnad, som kan tävla mot vilken internationell artist som helst." / Jan Gradvall

Expressen 4/5
”- Darins nya singel låter som en självklar hit, som om den är redo att ta över listorna. Inte nödvändigtvis bara på hemmaplan.”´/ Anders Nunstedt

Metro 4/5
”…för tankarna till Justin Timberlakes ”Sexyback”, men med ett modernare sound, extra power och förstås med Darins guldstrupe.” / Anneli Sandberg

Under våren ger Darin tre exklusiva konserter: på Cirkus i Stockholm, KB i Malmö och Trädgårn i Göteborg.

17 april STOCKHOLM Cirkus
18 april GÖTEBORG Trädgårn