Ladbrokes

Darin till Eurovision i Oslo

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2010 08:00 CET

Nu är det inte länge kvar för alla schalgerälskare. Första tävlingen går lördagen den 6 februari i Örnsköldsvik men redan nu kan du tippa på den du tror kommer att vinna. Favoriten på förhand är Idoltvåan Darin till 2,50 gånger pengarna. Starka utmanare är Peter Jöback till 5 gånger pengarna och Salem Al Fakir till 7 gånger pengarna.

Darin ser ut att ha en bra chans att ta sig till topp 3 i Oslo till 5 gånger pengarna medans en seger ger hela 11 gånger pengarna.

”Darin har lyckats hålla sig kvar efter Idol som artist och har haft en gedigen skara fans vilket kan leda honom till Oslo. Vi tror dock att både veteranen Peter Jöback och storartisten Salem Al Fakir är mycket starka utmanare. Redan direkt efter oddsen lades upp vart vi tvungna att sänka dem på Peter Jöback från 7 till 5 gånger pengarna, så våra spelare verkar tro att han har en bra chans att vinna”, säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes Norden.

Musik - Svenska Melodifestivalen 2010:

Darin 2,50

Noll Disciplin 101,00

Johannes Bah Kunke 101,00

För mer information:

www.ladbrokes.com. Direkt till oddsen: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/Musik/Svenska-MelodifestivalenMusik/Svenska-Melodifestivalen-t210004088?dispSortId=11

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715.

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.