Ziggy Creative Colony

Darja Isaksson tar över som vd på inUse

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2011 10:55 CET

Darja Isaksson är ny vd på inUse och ersätter den tidigare vd:n Mijo Balic som går på föräldraledighet. De senaste åren har Darja Isaksson varvat föräldraledighet med konsultarbete. Nu är hon tillbaka på vd-posten med uppdraget att se till att inUse gör ännu större skillnad i världen.

Från starten 2002 har inUse växt med både medarbetare och kompetens. I dag består företaget av 65 personer på fyra kontor i Göteborg, Malmö, Helsingborg och Stockholm som levererar digitala produkter och tjänster. Darja Isaksson, som är en av företagets grundare, har tidigare varit vd under perioden 2006 till 2008.

– Det är jätteroligt att vi har växt som vi har gjort, och att vi lyckats förändra och förnya oss när marknaden gjort detsamma. Dagens Industri utsåg inUse till ett Gasellföretag för tredje året i rad 2010. Och Web Service Awards utsåg inUses kund Pensionsmyndigheten till årets bästa sajt i kategorin Samhällskommunikation i januari 2011. Det är så klart extra roligt att ta över rodret efter sådana externa tecken på framgång, säger Darja Isaksson.

Men där tänker Darja Isaksson inte stanna. Målet är att bidra till att inUse gör ett större avtryck i världen.

– inUse befinner sig just nu mitt i skärningspunkten för fler intressanta och viktiga processer i samhället – bland annat design för beteendeförändring, digital konsumtion i relation till hållbar tillväxt och helhetsgrepp på hur vi använder olika digitala kanaler.

Vad är planen för i år?

– Utöver att jobba vidare med de spännande kunduppdrag vi redan har, så hoppas jag att vi bland annat kommer att göra fler digitala ekosystem som konkret bidrar till ett mera hållbart samhälle.

Vad är inUse 2012 när vi firar tio år?

– Ett ännu hungrigare och mera taggat team av folk med massor av erfarenhet inom allting som rör digitala strategier, design, innehåll och optimering. Större och med fler starka personligheter som drar oss framåt inom olika områden, men fortfarande förenade i att våra hjärtan klappar för det som leder till bra resultat – människors upplevelse och nyttan av de digitala produkter och tjänster de använder.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Darja Isaksson, vd, inUse, 070-845 70 75

Mer om företaget finns på www.inuse.se