DATAFANT AB

Datafant AB ny guldpartner till Microsoft

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2008 14:56 CEST

Datafant är från och med idag ny guldpartner till Microsoft. Det innebär bland annat att de båda företagen kommer att samarbeta med marknadsföring, service- och support till kunder samt kompetensutveckling.

Microsoft Gold Certified Partner är ett bevis för att Datafant AB har en hög kompetens på Microsofts produkter och flera dokumenterat nöjda kunder.

- Datafant är nu en av Microsofts mest betydelsefulla partners i Sverige, och en av de mest drivna inom infrastruktur, säger Mikael Ramnö, chef för partnerutveckling och partnermarknadsföring på Microsoft AB.

Datafant och Microsoft utvecklar nu sitt samarbete på flera olika områden. Framöver kommer företagen bland annat att arbeta tillsammans med marknadsföring och kompetensutveckling. Microsoft kommer att bistå med nya affärer till Datafant genom att kunna referera till Datafant då kunder söker en partner. Dessutom ges service- och supporthjälp och licenser av programvara som en del i det nya samarbetet.

- Vi märker efterfrågan på Microsofts produkter från många kunder. Därför är det naturligt för oss att utveckla samarbetet med Microsoft, säger Håkan Börjesson,VD på Datafant AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Hans Ramel, Informationsansvarig Datafant, e-post: hans.ramel@datafant.se, telefon: 046-25 98 23

Mikael Ramnö, chef för partnerutveckling och partnermarknadsföring
på Microsoft AB, 08-75229 77, mikaelra@microsoft.com