Dataföreningen i Sverige

Dataföreningen delar ut årets Diamanter

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 11:54 CEST

Dataföreningens Diamanter delas i år ut för sjunde gången. Två priser i kategorierna Bäst kundförståelse och Bästa säkerhetsleverantör delas ut till företag eller organisationer inom IT-sektorn. Dataföreningens (DFS) medlemmar står bakom såväl nomineringar som framröstning av vinnarna. Vinnarna presenteras i samband med prisutdelningen som äger rum på SKYDDsmässan i Stockholm kl.12.30 den 14 september.

Priset för Bäst kundförståelse delas ut till det IT-företag som DFS:s medlemmar tycker bäst förstår kundernas behov via dess förmåga att tillhandahålla rätt kompetens till rätt behov och till rätt kostnad.

Priset för Bästa säkerhetslösning går till det IT-företag som enligt DFS:s medlemmar levererar de bästa säkerhetslösningarna avseende kompetens och förståelse för verksamhetens säkerhetsbehov samt företagets förmåga att leverera lösningen till kunden i ett prisvärt format.

Dataföreningens Diamanter är ett vandringspris i form av ett konstverk i glas från återvunna bildskärmar, utformade av konstnären Jonas Torstensson. Syftet med priset är att uppmärksamma framsteg på IT-marknaden ur kunden och användarens perspektiv. Prisutdelare på plats på Stockholmsmässan är Dataföreningens ordförande Fredrik Runnquist.

Ett pressmeddelande med information om vinnarna tillsammans med motivering publiceras efter prisutdelningen den 14 september.
Mer info finns på http://natverk.dfs.se/SKYDD2010 och www.dfs.se/engagemang/diamanter.

Dataföreningen är en oberoende intresseorganisation för yrkesverksamma inom IT-området och IT-relaterade områden. Antalet medlemmar är cirka 20 000. Föreningen bedriver sin verksamhet i kretsar och nätverk i hela landet. Dataföreningen har fyra dotterbolag, vars verksamheter är inriktade på kompetensutveckling: DF Datakörkortet AB, DF Certifiering, DF Kompetens samt Dataföreningen i Sverige Service AB.