Datametrix AB

Datametrix hjälper Backer att vidareutveckla sin kommunikationsplattform

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2004 16:32 CEST

Nyligen valde Backer att göra en "fork lift" på sin Ericsson MD110 från ett gammalt byggset till en BC12.

Backer BHV AB, som ingår i koncernen NIBE Industrier, utvecklar, tillverkar och marknadsför komponenter och system för elektrisk uppvärmning. Backers telefonilösning var i behov av en komplett översyn, därför valde man en helhetslösning från Datametrix. Backer har 2 fabriker i södra Sverige och här har man ett stort behov av mobilitet. Datametrix rekommendation var att ersätta befintliga externa DECT-lösningar mot en i MD110 integrerad DECT. På så vis blir det möjligt för medarbetare att ta med sig sin telefon från en frabrik till en annan och eftersom fabrikerna är sammankopplade i en lösning följer även telefonnumret och alla funktioner med.

I lösningen ingår även DNA 5.1 telefonistarbetsplats och hänvisningssystem med integration mot Outlook. På detta sätt effektiviserar och förbättrar Backer sin kommunikation genom att erbjuda både telefonister och medarbetare högklassiga hjälpmedel för en ännu bättre kundkontakt. Ericssons röstbrevlådesystem Onebox ser också till att inga samtal tappas. Integrationen mot Outlook innebär att bokningar i kalendern automatiskt hänvisar medarbetarens ankytning och funktionen ser dessutom till att röstmeddelanden skickas till medarbetarnas inkorgar i Outlook där de kan hanteras integrerat med e-post.