DataNova Sweden AB

DataNova förstärker med ny försäljningschef

Pressmeddelande   •   Jan 04, 2018 11:12 CET

DataNova Sweden AB i Sverige fortsätter att stärka positionen på den svenska marknaden och rekryterar nu Daniel Condins som ny Försäljningschef. Daniel kommer närmast från en tjänst som Area Sales Director Nordics på Port Europe. Daniel har etablerat Port Designs i Norden de 3 senaste åren med stor framgång och har där haft försäljningsansvaret för alla rikstäckande & nordiska kunder, där allt från lönsamhet till finans och logistik ingick som naturliga komponenter i rollen.

Daniel har en lång sälj- och ledningserfarenhet från branschen, med bakgrund inom både distribution, återförsäljare och tillverkare där kunder varit inom stat & kommun och större företag.

Daniels roll på DataNova kommer att innebära ett ledande ansvar inom nykundsbearbetning samt för försäljningsledning inom teamet.

– Vi är glada över att kunna presentera Daniel som ny försäljningschef på DataNova. Uppdraget innebär en nyckelroll hos oss och vi är övertygade om att Daniel kommer att bidra till DataNovas fortsatta framgångar, säger Hamid Raziullah, VD och delägare för DataNova Sweden AB.

- Daniels hela personlighet och arbetssätt ger en sån synergikänsla att hans roll hos oss känns som ”meant to be”.

Hans personliga engagemang i kunder och deras behov är något som precis präglar hela DataNovas arbetssätt, och är just ingrediensen som har byggt upp våra starka och långsiktiga kundrelationer – fortsätter Wahid Raziullah, delägare och Vice VD för DataNova Sweden AB

– Jag känner mig väldigt inspirerad över att få tillträda tjänsten som försäljningschef på DataNova. Företagets breda tjänsteportfölj och tydliga tillväxtpotential är mycket starkt, säger Daniel Condins.

Kort om DataNova Sweden AB

DataNova Sweden har funnits 25 år i It Branschen och levererat IT tjänster och hårdvara till både företag och privatpersoner. De har idag 4 butiker i Göteborg med lokal satsning inom varje område, och är dessutom serviceleverantör till Göteborgs Stad sedan ett par år tillbaka.

mer info http://www.datanova.se/sv-SE/nyheter-22733937

Video: https://www.youtube.com/watch?v=qptmC2Sezkw&t

kontakt:  DataNova Sweden AB  -  031 330 99 00 - info@datanova.se

Daniel Condins :  031 - 332 02 57 . mail: condins@datanova.se