Datatal AB

Datatal AB tecknar distributionsavtal med Westcon Group

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2014 11:49 CEST

Visby, Sverige, September 1, 2014 – Datatal AB, svenskt mjukvaruföretag vilken sedan snart 25 år utvecklat kommunikationslösningar för datorstödd telefoni, tecknar idag distributionsavtal för sin egenutvecklade plattform Flexi med Westcon Group.

Westcon Group- är en värdeadderande distributör av marknadsledande lösningar inom Unified Communication, Nätverk, Datacenter och Säkerhetslösningar med ett globalt nät av specialliståterförsäljare.

Datatals mjukvaror är framtagna för att, tillsammans med kundens Unified Communikationslösning, förbättra kundens effektivitet och telefonhantering. I Datatals produktportfölj ingår;

1.Flexi Presentity – Talad hänvisning, Telefonist och Mobila klienter,

2.Flexi Tid – Ett samtalsbokningssystem, speciellt anpassat för sjukvården och

3.Flexi CC – Call Center applikation med köhantering

“Vi har stor framgång i Sverige med våra produkter till Avayas plattform. Tillsammans med Westcon stärker vi nu vår position ytterligare, inte bara i Sverige utan även på den nordiska marknaden.” Säger Göran Geitz, Försäljningschef och Styrelseordförande, Datatal AB och fortsätter. “Med Westcon som distributör får vi tillgång till ett omfattande och kompetent återförsäljarnät i hela Norden. Vår ambition är att fortsätta leverera kommunikationslösningar av högsta kvalitet till ännu fler nöjda kunder.”

“Behovet av att förbättra och effektivisera företags kommunikation är fortsatt stort och med Datatals lösningar kan vi erbjuda våra kunder unika lösningar för små och medelstora företag.” Säger Martin Flensburg, VD, Westcon UCC Solutions, och fortsätter. “Som distributor vill vi kunna erbjuda mer än bara ‘ljud i luren’ och samarbetet med Datatal gör att vi kan fortsätta att ge våra kunder de konkurrensfördelar de efterfrågar.”

Datatal AB utvecklar sedan 1991 innovativa, driftsäkra och användarvänliga system för datorstödd telefoni. Idag är Datatal ledande på den svenska marknaden i segmentet SME och LME för hänvisnings- och röstsystem och en av de ledande leverantörerna av s.k. schemalagd Callback för svensk sjukvård. Datatals plattform Flexi är helt egenutvecklad och har levererats till över 1 000 nöjda kunder, i alla storlekar och branscher. All försäljning sker via ett 50-tal certifierade partner runt om i landet. Datatals produkter passar till flertalet företagsväxlar på marknaden och säljs både som kundplacerad utrustning och s.k. molntjänst.För mer information besök www.datatal.se.