Datatal AB

Datatal släpper ny App för mobila anknytningar

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 08:39 CEST

DialApp för iPhone och Android gör att din mobil fungerar som en fast anknytning i växeln. Du ringer enkelt och bekvämt via din företagsväxel utan krångliga kommandon och visar ditt fasta telefonnummer utåt samtidigt som du ringer för fastnummertaxa. DialApp är gratis att ladda ner men kräver en licens för att fungera.

Ring automatiskt via växeln med din mobila anknytning

DialApp hjälper dig med en mobil anknytning (MEX) att enkelt välja om du skall ringa ett privat samtal direkt från mobilen eller ett tjänstesamtal via din företagsväxel. Väljer du att ringa via växeln använder du DialApp som automatiskt kopplar upp samtalet oavsett om du ringer från dina kontakter eller slår numret manuellt. Vill du ringa privat ringer du direkt från din mobil.

Visa fastnummer vid utgående samtal

Alla samtal du gör via växeln innebär att du utåt visar ditt fasta telefonnummer i växeln.

Ekonomiskt och bekvämt

Telekostnaderna för tjänstesamtal hamnar automatiskt rätt samtidigt som den anställde privat kan nyttja företagets trafikavtal, allt detta utan någon administration eller efterkontroll av teleräkningar.

Fördelar:

• En licens gäller i hela 3 år
  • Byt telefon obegränsat antal gånger
  • Byt från iPhone till Android eller tvärt om på samma licens
  • Passar alla växlar
  • Operatörsoberoende
  • Inga inställningar behöver göras av användaren
  • Enkelt att ”preppa” telefoner åt användare

Läs mer om respektive plattform!

iPhone
Android

Datatal AB utvecklar sedan 1991 system för datorstödd telefoni och har 20 anställda med huvudkontor i Visby på Gotland samt försäljningskontor i Göteborg. Vår egenutvecklade plattform Flexi har levererats till drygt 600 svenska kunder, i alla storlekar och branscher. All försäljning sker via ett 40-tal certifierade partner runt om i landet. Våra produkter passar till flertalet företagsväxlar på marknaden. För mer information besök oss på www.datatal.se