Datek

Datek AB etablerar sig på den kinesiska marknaden

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2012 21:09 CEST

Vårt internationella nätverk av distributörer har utökats med en representant i Kina. Redan 1983 påbörjade vi vår exportstrategi med lokala distributörer som supportar våra kunder på plats i det egna landet. Strategin har varit framgångsrik då idag majoriteten av våra radiosystem säljs på exportmarknaden säger försäljningschef Martin Westerling.

Vi är glada att kunna presentera utnämningen av FENDE  Machinery & Equipment Co. Ltd som vår distributör i Kina. Företaget  grundades år 2002 och är en av pionjärerna i Kina inom trådlösa styrsystem till  industrin. Över tiden har FENDE byggt upp ett brett kunnande och en bred  kundbas inom radiostyrning av industriella applikationer och mobilhydraulik. Företaget  är beläget i Suzhou ungefär 80km utanför Shanghai, som är Kinas finansiella centrum.

Datek är en pionjär inom säker radiostyrning av industriella och mobila applikationer. Redan 1979 släpptes företagets första produkt för radiostyrning, den första på marknaden att utnyttja digitalt verifierad överföringsteknik. Företagets produktsortiment täcker allt från små handhållna sändare till mer avancerad sändarutrustning med joysticks, grafiskdisplay och dubbelriktad kommunikation.