ComAround Scandinavia AB

David Aadne förstärker ComAround i Norge

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2010 09:45 CET

ComAround öppnar kontor i Oslo och rekryterar David Aadne som närmast kommer från Stretto AS. Med ett kontor i Oslo och rekryteringen av David ökar ComAround närvaron på den norska marknaden och vi kommer kunna träffa fler Norska företag och ge våra befintliga kunder en ökad service. Ett stort norskt företag som använder ComArounds tjänster sedan tidigare är Statoil ASA.

David Aadne som tidigare arbetat bland annat med försäljning av mjukvara och tjänster mot IT-avdelningar och ledningsgrupper kommer närmast från Stretto AS.

Vad gjorde att du fastnade för ComAround?

- Jag sökte efter ett företag med tjänster som jag kunde identifiera mig med. Tjänster där det finns en tydlig nytta i form av Return of Investment och ökad service. Det känns också bra att ComArounds tjänster ligger nära de tjänster jag levererade under min tid på Stretto AS.

Hur känns det att arbeta för ett svenskt företag i Norge?

- Det känns väldigt bra och jag tror det är helt rätt läge att ta ComArounds tjänster till Norge nu då självbetjäning som fenomen genomgår en revolution i Norge och syns i alla möjliga sammanhang. Man tänker helt enkelt mycket självbetjäning i Norge och självbetjäningstjänster syns på flygplatser, tåg, i matvarubutiker och på arbetsplatser så självbetjäning som koncept är etablerat. Norge är ju dessutom en nästan helt obearbetat marknad när det kommer till ComArounds tjänster inom webbaserad självbetjäning.

Vad är ditt intryck efter att ha träffat alla och arbetat dina första dagar hos ComAround?

- Det känns roligt och ComAround har ett genomarbetat koncept baserat på många års erfarenheter som bara väntar på att bli realiserat. Det känns som en bra sammansättning inom företaget av utvecklare, säljare och leverans och support-resurser. Jag gillar att det finns ett starkt kundfokus och ett fokus på att vara bäst inom ett avgränsat område.

Vad visste vi inte om dig?

- Jag är en allsysslare men tycker mycket om att cykla och kör gärna det klassiska loppet ”Den Store Styrkeprøven” som är 190 km och går mellan Lillehammer och Oslo.

Om du vill ha ett besök av David i Norge eller vill veta mer om ComArounds tjänster i Norge kontakta gärna David direkt.

David Aadne, Key Account Manager Norway
+47(0)93269280