Thesign Scandinavia AB

DAVID DESIGN INLEDER SAMARBETE OCH PREMIÄRVISAR SCOTT OCH SKYSCRAPE

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 10:15 CET

Framgångsrike formgivaren Fredrik Färg  står för ett ungt och kreativt nytänkande inom inredningsvärlden. Något som i över 20 år även varit en ledstjärna för David design. ”Jag kom i kontakt med Fredrik redan innan han var klar med sin utbildning och fattade tycke för hans sätt att abeta på ett okonventionellt sätt. Så nu känns det enormt inspirerande att få ha med Fredrik bland alla våra internationellt erkända formgivare, i ett sällskap där han verkligen passar in”, säger Håkan Nilsson på David design. Första produkterna som visas under Stockholm Furniture Fair är Scott förvaringsserie där Fredrik blandat nya material med sina spännande idéer. Här finns läder i kombination med mönstrade ytor och mässingshandtag.Priset i butik kommer att ligga från 9.800.-inkl moms  och valmöjligheterna är många.

Den andra nya produkten är ett magasinställ  Skyscrape som finns för vägg eller fristående. Prooducerat i ett enda material, Valchromat. Pris  från  2.100.-

Rumbler och David design Furniture marknadsförs, produceras och distribueras av Thesign Scandinavia AB. Vi arbetar med internationella designers och producerar i Sverige.  För David design är inredning mer än bara möbler, det är en livsstil där vi riktar oss till designintresserade med höga kvalitetskrav.

Kontakta oss gärna.

Håkan Nilsson VD