Alexed Promotion

David Josephson släpper Drömmaskinen

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2014 12:15 CEST

Drömmaskinen är David Josephsons andra fullängdsalbum och består av ett knippe egensinniga popsånger på svenska.
Med ett melodiskt fokus och texter som hör till de skarpare inom den samtida poplyriken breder låtarna ut sig i ett skiftande ljudlandskap. En renodlad pop/rock-sättning har utökats med analog stråkmaskin och en verktygslåda av elektroniska ljud, vilket försätter låtarna i en atmosfärisk och lockande inramning. Där ekona från de gamla mästarna sammanblandas och ebbar ut påbörjas något nytt. Och just där kan Drömmaskinen - som måste betraktas som protagonistens världsfrånvända huvud - slås på och berättelserna om det parallella livet ta sin början.

David Josephson kommer från Stockholm men är bosatt i Berlin.
Drömmaskinen är inspelad i Pancetta studios i Stockholm och är producerad tillsammans med Josef Zackrisson (Hovet, Winnerbäck m.fl.).

Drömmaskinen släpps 10/6 på A West Side Fabrication.

Lyssna på skivan via
Spotify
iTunes
WiMP

Mess Productions är ett nystartat och kreativt PR-företag baserat i Göteborg.
Vårt mål är att musikaliska talanger ska bli upptäckta av sin publik och att hjälpa dem skapa en god bas att utvecklas på.

För kontakt, maila Johan Alexed på messproductions@mac.com eller 0705-188974.
SoundCloud