Rackspace

David Kelly ny europachef för Rackspace

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2010 16:15 CEST

Bakgrund som affärsutvecklare på Amazon, eBay och Lastminute.com

David Kelly är ny chef för EMEA och Asien på Rackspace.

David Kelly kommer närmast från inredningsportalen Mydeco, som han även är grundare till. Tidigare har han även varit vice vd för Lastminute.com och eBay samt verksamhetschef för Amazon.

– Det är jättekul att komma till Rackspace, särskilt nu när företaget expanderar kraftigt. Under min tid på Mydeco var jag kund hos Rackspace, och imponerades både av affärsidén hos företaget och dess fantastiska kundsupport, säger David Kelly.

– Rackspace har stora ambitioner och stor potential, och ökade sin försäljning till och med under finanskrisen. Vi har en spännande utveckling framför oss under de närmsta månaderna, bland annat lanseringen av vår första brittiska molninfrastruktur och att göra vår kundsupport ännu bättre, säger David Kelly.

David Kelly kommer att använda sin webberfarenhet för att driva Rackspaces tillväxt internationellt, samt ansvara för Rackspaces satsning att utmana Googles och Amazons molntjänster.

– Den internationella marknaden växer snabbt, så det här är ett strategiskt viktigt läge för oss. Med Davids erfarenhet och imponerande meritlista inom affärsutveckling, samt hans visionära ledarskap, är vi säkra på att kunna växa verksamheten och fortsätta leverera branschledande lösningar för att möta kundernas krav, säger Lanham Napier, vd för Rackspace.

David Kelly ersätter Brian Thomson, tidigare europachef på Rackspace. Brian Thomson är ny utvecklingsansvarig i USA, bland annat för Rackspaces OpenStack-projekt.

För mer information, kontakta:
Brooke Hamilton, Rackspace
brooke.hamilton@rackspace.co.uk

Anna Lagerkvist
anna@cloudberry.se

Om Rackspace Hosting
Rackspace Hosting är världsledande inom lagring och molntjänster. De senaste fem åren har företaget varit med på Financial Times ‘Top 50 Great Place to Work in the United Kingdom’-lista. Rackspace erbjuder ett komplett utbud av IT-tjänster, inkluderat Managed Hosting, Cloud Hosting och Email & Apps. Rackspaces kunder har dygnet runt tillgång till den prisbelönta kundtjänsten Fanatical Support. För mer information se www.rackspacehosting.se.