Ledstiernan AB

Daydream går samman med 24hPoker

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2006 10:44 CEST

Spelföretagen Daydream Software AB och 24hPoker AB går samman genom att Daydream lämnar ett offentligt aktieerbjudande till ägarna av 24hPoker avseende samtliga utestående aktier i 24hPoker.

Samgåendet skapar en stark internationell aktör med en ledande ställning på etablerade och nya tillväxtmarknader, med ett erbjudande som omfattar produkter för onlinespel om pengar och skicklighets­spel, distribuerade via ett flertal digitala kanaler.

Efter samgåendet kommer aktieägarna i 24hPoker att äga cirka 90 procent av det sammanslagna bolaget och aktieägarna i Daydream cirka 10 procent, beräknat efter full utspädning av genomförd apport- och förestående företrädesemission i Daydream.

Efter tidigare förvärv av Dreamland Poker äger Ledstiernan 6,1% i Daydream. Efter en affär med 24hPoker uppgår ägarandelen till ca 0,6%.

För att ta del av hela pressmeddelande, v.v. gå in på www.daydream.se

För ytterligare information
Alf Blomqvist, VD Ledstiernan AB, tel: 08 545 035 00, mobil: 0733 14 97 00, e-post: alf.blomqvist@ledstiernan.se

Pressmeddelande 20060329