Daydream Software Aktiebolag

Daydream ingår avtal om distribution och försäljning av mobilt innehåll med Aspiro

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2005 09:09 CEST

Daydream ingår ramavtal med Aspiro AB (publ) kring försäljning och distribution av mobilt innehåll med huvudsaklig vikt på den Skandinaviska marknaden, men också på andra marknader där Aspiro bedriver verksamhet. Avtalet betyder att Daydream får en bred försäljning av sina produkter och rättigheter i Skandinavien.

Daydreams VD Mads Jørgensen säger: “Vi på Daydream är glada över avtalet med Aspiro, vår försäljning i Skandinavien stärks väsentligt. Aspiro har visat att man är kapabel till att driva betydande försäljningvolymer genom sina partners och egna portaler i Skandinavien. Vi börjar med lanseringen av mobilt innehåll i samband med premiären av den nya Harry Potter filmen från Warne Bros. 18 november. Aspiro kommer att marknadsföra hela Daydreams porttfölj av Warners Bros. mobila innehåll samt Daydreams portfölj av egna produkter såsom spelen Netbaby Grand Prix, Bouncy, Happy Tree Friends och Whac A Mole.

Johan Nordquist, innehållsansvarig på Aspiro säger: ”Daydream har en spännande portfölj av mobilt innehåll som vi tror kan appelera till våra kunder. Kontraktet med Warner Bros har stärkt vår inställning till Daydream som en kvalitativ innehålls leverantör av premium produkter. Aspiro har varit en pionjär inom premium innehåll och kommer alltid att vilja säkerställa att man har ett attraktivt och trovärdigt produkterbjudande mot konsument. Vi ser fram emot samarbetet med Daydream och ser med tillförlit på kampanjen runt den nya Harry Potter filmen."

För mer information, kontakta VD, Mads V Jörgensen, tel mobil +46 768 300 910 eller email: mads.jorgensen@daydream.se eller

För mer information, kontakta Johan Nordquist, ansvarig för innehållstjänster på Aspiro AB, tel mobil +46 70991 8080 eller email: johan.nordquist@aspiro.com.

Om Daydream

Daydream är en skandinavisk distributör, förläggare och producent av de attraktivaste och mest underhållande spelen och innehåll för mobiltelefoner. Daydreams produkter utmärker sig genom att utnyttja mobiltelefonens unika funktioner för nätverksuppkoppling, personalisering och positionering.

Daydream har utvecklat och designat digitala spel sedan 1994 och besitter idag spetskompetens inom utveckling av innovativa, interaktiva spel, baserade på avancerad spjutspetsteknologi. Då efterfrågan på mobiltelefonspel ökat i snabb takt under de senaste åren, har Daydream, sedan sommaren 2004, helt inriktat sin produktion på spel för mobiltelefoner. I Daydreams portfölj ingår titlar som Happy Tree Friends, Botfighter, Bouncy, Supafly, Netbaby Grand Prix och Nuxelia. Daydreams kunder utgörs av mobilterminalstillverkare, mobiloperatörer samt större internationella spelförläggare, exempelvis Nokia, iFone samt Telia.

Daydream har idag ca 20 medarbetare med huvudkontor i Stockholm samt utvecklingsstudios i Karlstad och Stockholm. Sedan december 2000 är Daydreams B-aktie noterat på Stockholmsbörsens O-lista.
Om Aspiro

Aspiro säljer mobila innehållstjänster direkt till konsument i Norden, övriga Europa och Nordamerika och är marknadsledare i Norden. Aspiro erbjuder en bred portfölj av attraktiva mobila tjänster såsom spel, ringsignaler, bakgrundsbilder, filmklipp, fullskalig musik, nummerupplysning via sms, målservice etc. Den främsta målgruppen är mobilanvändare mellan 15 och 40 år. Försäljningen sker via annonsering och genom partnerskap med mobiloperatörer och mediebolag. Användarna nås också via egna webb- och wapsidor under kända varumärken såsom Inpoc och Mobilehits. Aspiro grundades 1998 och är sedan 2001 noterat på
Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget har cirka 120 medarbetare med huvudkontor i Sverige och lokala marknadskontor i Norge, Sverige Danmark, Finland, Storbritannien, Spanien, Luxemburg, Estland, Lettland,
Litauen och är representerade genom egen agent i USA.