D.C.I SVEDEN

DCIs svensktillverkade kollektion av armband för män säljs nu på alla kontinenter.

Pressmeddelande   •   Jul 24, 2012 15:54 CEST

DCI i lanserade sin armbandskollektion för män tidigt i våras och nu har kollektionen fått en enorm respons över alla kontinenter. Lanseringen gjordes tillsammans med en av de större herrmodebloggarna i USA, Anchor Division som har tusentals besökare varje dag. Idag har 1793 mindre bloggar skrivit om DCI och länkar in till den svenska nätbutiken som ligger på www.dciswe.com.

En ny kollektion av smycken och andra accessoarer planeras att lanseras under november. DCI och Anchor Division i USA planerar även att lansera ett samarbete mellan de olika organisationerna vilket kommer ske under hösten 2012. DCI säljer sina produkter genom sin egna nätbutik samt via återförsäljare i USA, Jemen, England, Japan och Frankrike. I Sverige finns ännu så länge inga återförsäljare utan kunder hänvisas till nätbutiken tills vidare.

Tillverkning och design sker helt och hållet i Sverige i samarbete med guld och silversmeder.

Bilderna nedan är länkade till högupplösta bilder och fria att publicera:

___

D.C.I makes bracelets and other accessories for you. Each collection is true to their production process in its form and material. Simple, honest and elegant. The bracelets are hand made in Sweden with natural stone and sterling silver. The D.C.I design studio and factory is located a few miles outside of Stockholm, Sweden. By combining timeless natural materials and metals.

Please feel free to let us know if you have any questions or need any information.

Vänliga hälsningar / Kindest regards,

www.dciswe.com