Oliver & Eva

De är årets snipp- och snoppklapp

Pressmeddelande   •   Dec 23, 2015 17:49 CET

julklappar-sexleksaker

I november avslöjade HUI Research traditionsenligt sitt val av årets julklapp. I år gick utmärkelsen till robotdammsugaren, men den dömdes snabbt ut i media som en flopp. För de som inte lockades av en självgående städmaskin kommer nu två heta alternativ som kan framkalla köpsuget. Den svenska sexleksaksbutiken Oliver & Eva presenterade i dag årets snipp- och snoppklapp.

- Vi bevakar varje år världens sexleksaksmässor för att plocka fram de mest spännande nyheterna och i år är trenden tydlig. Njutning har flyttat in i mobiltelefonen, säger Oliver & Eva:s VD Tobias Lundqvist.

Koppla snippan till telefonen

Till snippan valdes klitorisvibratorn Smart Mini Vibe, som styrs med hjälp av en smartphone. I den medföljande appen kan du sedan styra vibrationerna med din röst, handrörelser eller skicka en länk till din partner som på distans styr sexleksaken.

- Magic Motion är unik i sitt slag och det är väldigt roligt att höra hur folk hittar på nya användningsområden för den. Eftersom den reagerar på ljud så kan du koppla ihop den med Skype och låta din partners röst smeka dig till orgasm. Eller varför inte till din elgitarr och spela ett solo tills du kommer, säger Tobias Lundqvist.

Hårdkokt till snoppen

Portabelt är det som gäller för snoppen 2015, enligt Oliver & Eva:s spaning. Till årets snoppklapp utsågs Tenga Egg, en liten masturbator i kinderäggsliknande förpackning. Insidan av ägget är gjort av superstrech-material, vilket gör att den passar alla storlekar samtidigt som den är liten nog att ta med i fickan.

- Äntligen börjar det komma snygga sexleksaker för män och Tenga ligger längst fram på området. Sedan vi tog in ägget har den rusat upp i försäljningstoppen. Flera personer köper ett helt sexpack med olika textur, för att få omväxling eller ge bort till kompisarna, säger Tobias Lundqvist.

Sexleksaker under granen en växande trend

Enligt sexleksaksbutiken har svenskens attityd till sexleksaker förändrats mycket de senaste åren. Till deras kundtjänst kommer många förfrågningar om tips på julklappar till partners, kompisar och familjemedlemmar.

- Det är en jättestor skillnad. Sexleksaker har blivit folkligt. Vi har tipsat om julklappar till hela släkten i år och till och med hjälpt till med julklappsrim i vissa fall. Det har visat sig vara svårare än vad man tror att rimma på dildo, säger Tobias Lundqvist.

Än så länge har sexleksaken aldrig utsetts till den officiella julklappen för året i Sverige. Oliver & Eva:s VD Tobias Lundqvist tror dock att det är en tidsfråga.

- Det närmaste vi kommit hittills är väl 2008 då årets julklapp blev “en upplevelse”. HUI Research får gärna höra av sig till oss för en privat visning av de upplevelser som våra produkter kan skapa. Vi skickar gärna några provexemplar, säger Tobias Lundqvist och skrattar.

För mer information, fler pressbilder och mer rörligt material, kontakta:

Tobias Lundqvist, VD
Epost: tobias@oliverocheva.se

Fler bilder finns att ladda ner här: http://www.oliverocheva.se/transfer/snippsnoppklapp.zip

Faktaruta 1: Årets snippklapp: Smart Mini Vibe

Smart Mini Vibe får utmärkelsen Årets snippklapp pga innovationshöjden i funktionerna. Koppla ihop den med din smartphone och en helt ny värld öppnar sig. Du kan styra vibrationerna med din röst, med musiken på mobilen eller varför inte med det lilla trumsetet i appen? Om din partner är på resande fot så går det även att styra den på distans. Appen loggar också statistik på hur mycket den används, så du kan mäta hur mycket egentid du fått senaste månaden.

smart-mini-vibe

Faktaruta 2: Årets snoppklapp

Snygg design och litet format gör Tenga Egg till Årets snoppklapp. Egg är en s.k. masturbator som du håller i handen när du onanerar. Insidan av ägget är prydd av en textur som ökar upplevelsen. Perfekt för julsemestern eller en snabb avstickare under långa julmiddagar.

tenga-egg

Faktaruta 3: Julklappar genom åren som skulle kunna varit sexleksaker

2008 - En upplevelse

Försök toppa den här upplevelsen. Där står sig Segway-turer kort i jämförelse.

2001 - Verktyget

Den som ger oss en skiftnyckel i julklapp förtjänar ingen mandel i gröten. Ge oss verktyg som löser ett riktigt problem i stället.

1996 - Internetpaketet

-96 blev internet en självklarhet i svenskens hem och vi vet vilka sidor som slukade mest bandbredd. Fantasin ska vara den bästa sexleksaken, men pixlig erotik hjälper till om man ska tro svenska folket.

1988 - Bakmaskinen

En maskin för baken... Ja, varför inte? Oklart om det var detta man syftade på i ett Sverige som spenderade stora delen av 80-talet med att debattera hur omoraliskt videovåld och datorspel var.

Om Oliver & Eva

Oliver & Eva är ett nytt alternativ för dig som vill köpa sexleksaker på nätet. Vi strävar efter att erbjuda Sveriges bästa service inom sexleksaker. Företaget styrs av åtta grundvärderingar som genomsyrar varje beslut som tas.
Läs mer om Oliver & Eva och våra värderingar här >>