Cityshoppa

De hetaste julklappstipsen 2012 - crockpot och resor till solen

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2012 18:04 CEST

Snart går vi in i den mest hektiska perioden på året, julklappshandeln. På Cityshoppa har vi ställt samman statistik och historia kring julklappshandeln. Mest sug är det dock efter våra julklappstips 2012.

Det finns, trots rådande ekonomi, inget som dominerar webbsök mer än jakten på julklappar i dessa tider. De flesta är dock inte intresserade av att läsa statistik eller historik utan letar helt enkelt efter bra (gärna billiga) julklappstips, tidlösa såväl som julklappar som är aktuella just 2012.

De hetaste julklappstipsen just nu är iPhone 5, som sålde fem miljoner exemplar bara första helgen och iPad Mini som är en mindre version av Apples iPad. Det är ingen slump att dess releasedatum sammanfaller med startskottet för julhandeln.

Andra extra populära julklappar, enligt vår statistik, i år är solresor, och andra upplevelser samt tidlösa klassiker som parfym och filmer. Vad det gäller köksartiklar skulle vi vilja slå ett slag för långsamkokaren, en så kallad crock pot. Denna typ av matlagningskärl har länge varit populär i USA, men har av någon anledning ännu inte slagit i Sverige.

Oavsett om det gäller att tippa utgången på ett sportevenemang, vinnare av Melodifestivalen eller amerikanska presidentvalet är det alltid spelbolagen som har bäst koll på läget. Om de inte konstant har fingret i vinden för att avgöra varthän det blåser så går de under. Självklart spekulerar spelbolagen redan nu om vad som kommer att bli årets julklapp 2012. De lägsta oddsen just nu har ett par hörlurar till mobila enheter (iPad, iPhone, etc.), en prenumeration på Netflix eller liknande, eller motionsutrustning (joggingskor är tydligen en dark horse).

Själv tror vi fortfarande på ”en solresa”. Läs mer spekulationer om årets julklapp 2012 här.

Cityshoppa är Sveriges stölrsta oberoende shoppingportal med flera tusen unika besökare om dagen.