AdGrowth

De ror över Nordatlanten för världshavens skull

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2019 22:01 CEST

Atlantroddarna; två killar med en stor gemensam dröm, att ro över Nordatlanten för att belysa problemen med världshaven. Det blir en resa på 700 mil, från New York till Göteborg, en resa som beräknas ta 100 dygn. Och där ute, på det öppna blå havet, kommer de bara ha sin specialbyggda roddbåt, många timmars träning på roddmaskinen och sin stora äventyrslust att förlita sig på.

I maj 2020 ska det första roddtaget tas av Atlantroddarna då Marcus Aspsjö och Lasse Jingfors kommer att ro sin specialbyggda roddbåt från New York till Göteborg, tvärs över Nordatlanten. Idén föddes under en gemensam vandring i Indien och många av oss skulle säkert lägga idén på hyllan vid tanken av att vara själv på öppet hav. Men inte dessa killar. Äventyrslusten och nyfikenheten för det okända väger tyngre. Även om äventyret i sig lockar finns det ytterligare en anledning till att Atlantroddarna vill genomföra expeditionen. De vill lyfta havsfrågorna till ytan och uppmärksamma situationen för våra världshav. Miljösituationen för våra hav är på många sätt akut. Vi står inför flera stora utmaningar när det kommer till plastavfall, överfiske, klimatförändringar och hot mot våra viktiga ekosystem. Denna resa kommer att resultera i en viktig dokumentärfilm där både forskare och marinbiologer kommer att få komma till tals och berätta hur situationen verkligen ser ut. AdGrowth AB har gått in som stolt huvudsponsor för projektet och vill genom detta både stötta killarna i deras äventyr och uppmärksamma den mer akuta miljösituationen.

“Vi är väldigt stolta över att få vara en del av deras resa, säger Johan Andersén, VD på AdGrowth AB i Borås. Att både få inspireras av dessa killar och samtidigt få lyfta en sådan viktig fråga är en förmån för oss som byrå.”

Den 17 oktober kommer Marcus Aspsjö till Borås för att inspirera och berätta om sina tidigare resor men också om det stora äventyr som nu ligger framför. Under kvällen lanserar Marcus och AdGrowth sitt samarbete och eventet är ett av flera som de kommer att anordna tillsammans för att inspirera och belysa problemen med världshaven.

“Vi ser fram emot eventet och att få ta del av många berättelser från en riktig äventyrare! Vår förhoppning är att våra kunder ska bli både utmanande, inspirerande och få med sig något som de kan applicera i sitt eget företag, fortsätter Johan Andersén.

AdGrowth AB är en digitalbyrå i Borås som hjälper företag att växa genom att utveckla den digitala affären. AdGrowth startades 2015 och sitter nu i nyrenoverade lokaler i Simonsland. Med 16 stycken anställda erbjuder de idag tjänster inom webbutveckling, grafisk design, digital marknadsföring & analys samt varumärkesutveckling.