Webbplatsen i Sverige AB

De som vet byter sitt virusskydd

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2010 15:02 CET

AVG kanske inte är lika bekant som McAfee eller Symantecs Norton, men med två årtionden av erfarenhet och över 110 miljoner kunder är AVG väl kvalificerade när det gäller säkerhet. Nu satsar AVG på att etablera sig hos små och medelstora företag genom att introducera AVG Internet Security 2011 Business Edition och AVG Anti-virus 2011 Business Edition. Små och medelstora företag befinner sig i en ganska obekväm sits när det gäller datasäkerhet. Dessa företag har ofta samma behov av internetsäkerhet och dataskydd som stora företag, men saknar budget och personal med intern expertis i form av en it-avdelning eller ens en ensam it-ansvarig.

"På AVG inser vi att de flesta småföretagare inte är it-experter men behöver en antiviruslösning för sin verksamhet som ger maximalt skydd samtidigt som det är enkelt att använda,” säger JR Smith, VD på AVG Technologies. "Det är därför vi har designat AVG Internet Security 2011 Business Edition och AVG Anti-virus 2011 Business Edition till att vara det mest användarvänliga säkerhetsprogrammen på marknaden." Den nya produktsviten från AVG ger med andra ord små och medelstora företag det skydd de behöver och sköts praktiskt taget av sig självt så att företagen kan fokusera på viktigare saker - som att driva sin verksamhet.

Nu vill WebbPlatsen i Sverige AB även uppmärksamma alla de som sitter fast i gamla företagslicenser att det faktiskt finns en enkel lösning på att komma loss och köra AVG istället! Det unika i sig är inte själva möjligheten att upptäcka ett nytt virusskydd, utan att även tjäna på kuppen. AVG har nämligen bestämt sig för att bjuda alla sina nya kunder på den resterande tiden som de har kvar på sitt nuvarande skydd när de byter till AVG. Enklare än så kan det knappast bli.

WebbPlatsen i Sverige AB är en certifierad återförsäljare för AVG i Norden med status 'Gold Reseller'. WebbPlatsen i Sverige AB har certifierad AVG-personal.

Helena Magnusson, 08-54555470