Universal Music Sweden

De svenska slalomhoppen gör upp även utanför backen

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 11:29 CET

På söndag avslutas de alpina världsmästerskapen i Schladming, Österrike. För svensk del bör man ändå hävda att de sparat det bästa till sist. I den avslutande slalomen har vi fyra herrar med goda chanser till framskjutna placeringar.

De två svenskar som på förhand har störst vinstchans är André Myhrer och Jens Byggmark och nu gör de upp även utanför backen – i en kamp om vem som har bäst musiksmak.
Musiksmakerna är väldigt olika. André spelar själv i bandet Segertåget och är inne på rock, medan Jens drar sig mer mot house.

Tävlingen sker i samarbete med Digster Sverige och Andrés åsikt är tydlig:  “Om ni gillar musik ska ni lyssna på  min lista. Om ni gillar Jens lista tycker jag synd om er”.

“Vi tycker det är riktigt kul att killarna hjälper oss att skapa spellistor som folk tycker om. Det ska bli spännande att se vem som vinner den viktigaste tävlingen. Den om subscribers.” avslutar Andreas Ahlenius, ansvarig för Digster i Sverige.

För ytterligare information, kontakta:

Universal Music, Andreas Ahlenius, andreas.ahlenius@umusic.com