Stockholms Stadsteater AB

De tre musketörerna – äntligen nypremiär

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2010 11:48 CET

Ända sedan i augusti 2009 har tvisten om rättigheterna i regissören Alexander Mørk-Eidems hyllade och fria tolkning av Alexandre Dumas klassiker pågått. Föreställningen blev en stor kritiker- och publiksuccé vid premiären i slutet av februari 2009 och har sedan den slutade spelas ständigt efterfrågats av publiken.

Stockholms stadsteater och de flesta av musikförlagen har nu starka förhoppningar om att nå överenskommelse beträffande musiken i De tre musketörerna. Det innebär bland annat att några av låtarna i föreställningen kommer att bytas ut. Datum för nypremiären blir 25 februari 2012. Biljetterna kommer att börja säljas den 23 mars 2011.

- Vi har nu kommit så långt i samtalen med förlagen att vi har en stark grund för en nypremiär. Tillsammans med publiken gläds jag nu över att det finns en stor vilja hos förlagen att få till en ny spelperiod, säger Benny Fredriksson, teaterchef och VD på Stockholms stadsteater.

För ytterligare info kontakta Lotta Fristorp, presschef på Stockholms stadsteater, tel 0739-730218  lotta.fristorp@stadsteatern.stockholm.se