Universal Music Sweden

De Vet Du belönas med guldskiva!

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 13:58 CET

Genom att kombinera smittsamt hittig musik och humoristiska videos så har De Vet Du fullständigt överrumplat musiksverige det senaste året. Med låtar som ”Shit va Pin” och ”Kär i en Gamer” så lade gruppen grunden för en framgång som inte skulle undgå någon. I oktober släppte De Vet Du singeln ”Fucka Ur” som direkt blev en superhit.

Nu kan Universal Music stolt presentera att De Vet Du och ”Fucka Ur” har sålt guld och gruppen kommer således att belönas med en guldskiva för sina framgångar med ”Fucka Ur”!

Spåren av framgångarna har även visat sig på andra sätt. De Vet Du har inlett ett samarbete med Eyeworks och kommer under våren att bjuda på en överraskning som många kommer att glädjas över. Under 2013 ger sig även gruppen ut på en lång turné för att möta publiken.

Med en guldskiva i bagaget kan inte framtiden utvisa något annat än succé för Sveriges roligaste grupp!

Kommande spelningar:

• 8.2 - Jönköping