Universal Music Sweden

De Vet Du släpper albumet RadioMusik!

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2014 09:47 CET

Guld- och platinaskivor, mest bokade akten i Sverige 2013, Spotifys topplista, miljontals visningar på YouTube. Hur följer man upp en sådan succé? De Vet Du gör något som de aldrig gjort tidigare – släpper ett album!

På albumet RadioMusik hittar vi fem helt nya spår men även ett axplock av deras tidigare hits. Frontar albumet gör singeln Klä av dig naken som i januari väckte stor uppmärksamhet på grund av videon som visade upp en stor skara av kända människor som klädde av sig framför kameran. Vi finner även de tidigare hitsen Fucka ur, Haterz feat Robert Aschberg och Kär i en kändis. Med andra ord är det en platta sprängfylld med musikhumor, signerat De Vet Du.

Albumreleasen följs upp av en signeringsturné med start i Göteborg.

Signeringsturné:

14/2 Nordstan Göteborg kl 19.00
15/2 Torp Uddevalla kl 14.00
22/2 Valbo köpcentrum Gävle kl 14.00
23/2 Birsta city Sundsvall kl 14.00
1/3 Vällingby city kl 14.00

Spotify: De Vet Du – RadioMusik

WiMP: https://wimpmusic.se/wweb/album/25727751

iTunes: https://itunes.apple.com/se/album/radiomusik/id807229308

RadioMusik släpps den 14/2.

Presskontakt: love.appelgren@umusic.com | 073-975 50 57