Färs & Frosta Sparbank Arena

Dead by April kommer till Lund

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2012 23:52 CEST

Entertainment Events i sammarbete med Something Between, Dogstar Entertainment kan stolt presentera DEAD BY APRIL LIVE på Färs & Frosta Sparbank Arena i Lund, 25 Maj 2012 !

Fredagen den 25 Maj smäller det och det smäller rejält när Färs & Frosta Sparbank Arena i Lund får besök av inga mindre än melodifestivalens stora succé band Dead By April. Dead By april som gör sin sista Sverigespelningen hos oss i Lund innan dom ska vidare på en utlands-turné. Dessa kommer ihop med 4 förband Wasted Shells, Siphon Fuel, Dirty Passion, Inept Madness och ingen mindre än Pretty and Fucked Up (dj:s) att bjuda er på ca. 4 timmars ren underhållning av högsta klass i något som vill kalla "Rockgalan" !

Bandet Dead By April från Göteborg bildades år 2007. Med låtar som "Losing you", "Why can I say", "Promise me" som har man tagit över Sverige och Europa med storm och levererat en musik utöver det vanliga. Med en mycket speciell stil där man blandar pop, rock och metal så har man lyckats få fram ett sound för den bredare publiken. År 2008 fick de utmärkelser för "Bästa nykomling", från Swedish Metal Awards och Bandit Rock Awards. Efter att ha etablerat sig på den svenska marknaden så bestämde man sig för att delta i 2012 års upplaga av Melodifestivalen. Man gjorde det med storm och gick direkt till final ifrån sin deltävling med hiten "Mystery". Väl i final räckte det inte hela vägen till seger, men man hade verkligen gjort avtryck och svenska folket fick äntligen se på allvar att Dead By April verkligen är ett band som kan leverera på den stora scenen, till och med i Sveriges största musik tävling. Spelningen i Lund blir bandets enda konsert spelning i Sverige innan dom ger sig ut på en större Europa turné. Vi hoppas på en storslagen kväll och kan med säkerhet lova att Dead By April kommer att bjuda på en show utöver det vanliga !

Kontaktpersoner:

Daniel Pavicic (Entertainment Events), dane@entertainmentevents.se, 0763-05 28 33
Laszlo Lendl (Entertainment Events), laszlo@entertainmentevents.se, 0700-00 19 56
Patrik Redgård (Färs & Frosta Sparbank Arena), patrik@fofsparbankarena.se, 046-590 03 44

Promotion, intervjuförfrågningar Dead By April:

Emelie Rosenblad 070-766 50 92, emilie.rosenblad@umusic.com

Färs & Frosta Sparbank Arena är en av Lunds största mötesplatser. Strategiskt placerad med endast några minuters promenad från Lunds C erbjuder vi möten, konferenser och evenemang för alltifrån fyra till fyratusen deltagare. Med tre starka ben inom idrott, kultur och näringsliv är vi en aktiv part i utvecklingen av framtidens Lund. Bland hyresgäster och samarbetspartners i anläggningen finns också vårt eventbolaget Arena Evenemang & Catering samt elitserieklubbarna LUGI Handboll och H43 Lund.