Universal Music Sweden

Dead By April släpper nytt ALBUM!

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2014 10:31 CET

Tre år efter "Incomparable" är den svenska exportsuccén Dead By April tillbaka. Och den här gången är de starkare än någonsin. Efter två guldsäljande album har gruppen ytterligare förfinat sitt koncept. De mörka partierna är tyngre, de snabba är snabbare och popinfluenserna än mer närvarande än någonsin.

Göteborgskillarna i Dead By April, Sveriges absolut största metalband, och enorma utomlands, släpper nytt album den 12 februari! Bandet har genomgått stora förändringar de senaste åren. En uppenbar förändring är att sångaren Christoffer Andersson ersatt Jimmie Strimell. Tillsammans med Pontus Hjelm (gitarr), Zandro Zantiago (sång), Marcus Wesslén (bas) och Alex Svenningson (trummor) är han nu redo att möta världen.

Den 12 februari släpps nya albumet "Let The World Know"

Albumet kommer även upp på Spotify, WiMP och iTunes samma dag

Dead By April på Facebook - www.facebook.com/deadbyapril

För mer info