Dealtown

Dealtown - Lansering av nästa steg på dagliga deals-marknaden

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2011 09:27 CEST

- Det är en bransch på amfetamin, säger sajtens grundare Eric Spongberg. Just nu finns det sexton olika aktörer på den svenska marknaden och det kommer nya varje vecka. Det vill vill göra är att samla erbjudandena från användarens stad på ett ställe. Det är smidigare att besöka en sida än massor av olika - precis som att du bokar en flygresa via Seat24 eller Kayak.com istället för enskilda flygbolag.

Groupon, värderade till 160 miljarder kronor, är pionjärerna på marknaden som handlar om att erbjuda resor, upplevelser och restaurangbesök med minst femtioprocentiga rabatter under en enda dag. Bara i Sverige finns flera kopior, och Microsoft, Schibsted, Eniro och många mindre företag slåss om rabattjagande nätsurfare.

Dealtown samlar och rekommenderar skräddarsydda dagliga deals från tusentals lokala restauranger, barer, skönhetssalonger och butiker med rabatter upp till nittio procent. Dealsen kommer från alla dagliga dealsajter på den svenska marknaden, såsom GroupOn, Let's Deal och Gruppi m.fl.

Besökaren väljer sin stad, och då filtrerar och hittar Dealtown de bästa lokala erbjudandena behändigt samlade i ett dagligt e-mail. Dealtown grundades i Stockholm 2011 och finns just nu i Stockholm, Göteborg och Malmö. Mer information finns på http://www.dealtown.se.