Riksdagen

Debatt om budgetpropositionen

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2003 14:03 CEST

Måndagen den 22 september kl. 10.00 är det debatt i riksdagen med anledning av att regeringen överlämnar budgetpropositionen. Finansminister Bosse Ringholm inleder debatten genom att presentera propositionen. Sedan talar Fredrik Reinfeldt (m), Karin Pilsäter (fp), Mats Odell (kd), Lars Bäckström (v), Lena Ek (c) och Yvonne Ruwaida (mp). På dessa anföranden är det ingen replikrätt.

Finansministern har 30 minuters taltid utöver 15 minuter för presentationen. De övriga partiföreträdarna har en taltid på totalt 20 minuter var.

Efter inledningsomgången kommer ytterligare ett anförande av Bosse Ringholm. På detta och följande anföranden gäller replikrätt enligt duellmetoden, två repliker på högst 4 minuter i varje omgång, partierna i storleksordning. Efter replikerna på finansministern kan partiföreträdarna komma med nya anföranden i samma ordning som tidigare. Den som inte har förbrukat sin tid får ordet för ett avslutande anförande på högst 4 minuter.

Debatten beräknas pågå i cirka tre timmar.

Debatten direktsänds i SVT och SVT24. Radions P1 sänder till kl. 12.30.

Jenny Sigurs
Informationssekreterare, tfn 08-786 40 32