LSU - Sveriges ungdomsorganisationer

Debatt om EU, freden och säkerheten 4 maj

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2009 14:15 CEST

Rösta 7 Juni, Folk och Försvar och Internationella Kvinnoförbundet för Fred och Frihet IKFF, bjuder in till en debatt om EU som säkerhetspolitisk aktör. Debatten är en del i en serie debatter inför valet till Europaparlamentet som arrangeras av Rösta 7 Juni.

Medverkar i debattpanelen gör Europaparlamentskandidaterna Anders Ekberg (fp), Ebba Busch (kd), Berivan Öngörür (v), Kirsti Kolthoff (fi) samt Petra Tötterman-Andorff från IKFF.

Vad tycker du? Vilken roll ska EU ha i framtiden när det gäller säkerhet och krishantering? Vilka är hoten och vilka är medlen att hantera dem?Vi hoppas på en givande och dynamisk debatt och diskussion! Du som publik kommer att kunna ställa frågor till panelen under debattens gång och skriftligt innan debatten startar.

Bio Rio, Hornstulls Strand 3 i Stockholm. T-bana Hornstull.

4 maj

Tid
Debatten pågår mellan 18.00-19.30. Vi bjuder på kaffe och smörgås från 17.30 om du vill komma tidigare och mingla.

Gustav Edman
Pressekreterare LSU
0733 - 800 870
gustav.edman@lsu.se

LSU är samarbets- och intresseorganisationen för ungdomsorganisationer i Sverige. Vi utvecklar unga ledare och deras organisationer samtidigt som vi arbetar för att förbättra ungas villkor i Sverige och världen. Vi är en ideell organisation, partipolitiskt och religiöst obunden, av och för ungdomsorganisationer. LSU samlar 80 självständiga, demokratiskt uppbyggda, nationella organisationer som tillsammans har fler än en halv miljon unga medlemmar från hela landet.