Socialdemokrater för tro och solidaritet

Debattdagar i Örebro mellan Kristna Socialdemokrater och Kristdemokrater

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2010 07:47 CEST

Den 8 och 9 september genomförs två debatter i Örebro mellan ordföranden för Sveriges Kristna Socialdemokrater Peter Weiderud och Lars-Axel Nordell (KD)

Den 8 september kl 19:00 i hörsal G i Gymnastikhuset på Universitetet

äger ett filosofiskt samtal rum mellan Peter Weiderud och Lars-Axel Nordell (KD) om ”tron och valet”, om hur den kristna tron och dess grundvärderingar leder till olika slutsatser i politiken, en vänsterpolitik eller en högerpolitik. Det är studentprästerna som arrangerar och Erik Amnå är moderator.

Den 9 september 19:00 hålls en debatt i Vasakyrkan ”Tro och politik - hur går det ihop?” mellan Peter Weiderud och Lars-Axel Nordell. Moderator är Torgny Larsson.

Under dagen den 9 september deltar Peter Weiderud i den socialdemokratiska landstingsgruppens valrörelse i Örebro.

Media är varmt välkomna att delta på arrangemangen.

Lars G Linder, förbundssekreterare, presskontakt
lars@broderskap.se

Fria högupplösta bilder på våra personer och arrangemang finns på http://bildbank.broderskap.se

Vi är kristna socialdemokrater och radikala troende som glöder för fred, solidaritet och rättvisa. Vi är lite rödare, lite grönare. Läs mer om oss på http://www.broderskap.se eller på bloggen http://blogg.kristenvanster.se