Grönegatan Förlag

Debut - kriminalthriller i lundamiljö!

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2016 10:41 CEST

”Pojken stannade plötsligt till. I ett andetag tystnade hans hummande. Något vitt hade glimmat till i hans ögonvrå. Något som kändes obehagligt onaturligt i grönskan.”
Så tar den psykologiska thrillern Vit Syren sin början i Stadsparken i Lund. Försommaren är sådär ljuvlig som bara en försommar kan vara. För kommissarie och insatsledare Sara Vallén, inspektör Rita Anker och deras kollegor blir jakten på gärningsmannen också en odyssé i mänskligt förfall.

Cecilia Sahlström är kulturvetaren som blev polis och under många år arbetade med relations- och sexualbrott. Efter 20 år ville hon vidare, blev ledarskapskonsult och föreläsare, och arbetar nu som chef inom socialtjänsten. Hon bor i Lund sedan 2004.
”Jag älskade mitt yrke inom Polisen men kom till en punkt där jag ville vidare och utveckla andra sidor. Kreativiteten främst behövde få utlopp. Det var då Vit Syren fick form!” säger Cecilia Sahlström

För beställning av recensionsexemplar, högupplösta bilder m.m. – kontakta förlaget via press@gronegatanforlag.se eller på telefon 070 651 6939.

Grönegatan Förlag är ett lundabaserat förlag. Vi huserar i Lyckbergska gården på Grönegatan 16. Vi som driver förlaget tillhör Kreativator ­– en av Lunds kreativa arbetsplatser för egenföretagare. Här finns inte bara redaktörer, språkgranskare och grafiska formgivare utan också oberoende skribenter, illustratörer, fotografer och projektledare.