Decathlon Sverige AB

Decathlon blir medlem i Mynewsdesk familjen!

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2013 11:02 CEST

Framöver kommer vi på Decathlon att använda Mynewsdesk för att kommunicera! Detta för att vi vill att alla i Sverige ska känna till den världsledande sportkedja som gör sport tillgängligt för alla! Vi ser fram emot att via den här plattformen sprida information om våra fantastiska produkter och låta er upptäcka våra uppfinningar. Ta gärna en förtitt på vår hemsida.

Decathlon är en sportvaruhuskedja som designar innovativa och tekniska produkter. Vi har 19 Passion Brands – våra egna märken: QUECHUA, DOMYOS, ARTENGO, KIPSTA, B’TWIN, TRIBORD med flera. Våra produkter erbjuder hög kvalitet till priser som passar alla, från nybörjare till proffs i alla åldrar.

Hos Decathlon hittar du även det bästa urvalet från andra världsledande tillverkare som NIKE, ADIDAS, PUMA, ASICS, SHIMANO, DAIWA, COLUMBIA, SPEEDO med flera.

Decathlon utvecklas intensivt internationellt och finns redan i 18 länder, bland annat Brasilien, Kina, Indien, Ryssland och i de flesta europeiska länderna. Vi har sammanlagt 40 000 medarbetare i våra 600 butiker som i snitt är 4000 kvadratmeter.

Vi kommer framöver att öppna fler butiker i Sverige utöver den som finns i Bromma och ni kommer via vårt pressrum att få tillgång till all den senaste informationen om etableringen i Kungens Kurva och många andra spännande nyheter som händer framöver.

Med sportiga hälsningar,
Anna-Sofia Abrahamsson