Kulturdirekt

Deckarföreställning för barn söker svar

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2012 11:10 CEST

Två systrar försöker hitta tillbaka till en närhet de förlorat. Genom trolleri och detektivarbete söker de bakåt i tiden för att finna varandra. Vad var det som hände? I höst ger Teater Tre en visuellt spännande och sinneskittlande deckarföreställning för barn 5-9 år och familj. Föreställningen Vill veta! har urpremiär på Teater Tre den 30e september 2012.

– Att inte få svar på sina frågor kan leda till förtvivlan. Genom trolleri och detektivarbete söker vi svaren som gör oss klokare. Mitt formspråk är det fysiska uttrycket, att berätta historier via ögon, händer, när- och frånvaro. Jag vill skapa nyfikenhet, få publiken att säga, ”Jag vill veta!”.
Jimmy Meuring, regissör

Regissör Jimmy Meurling är flitigt engagerad koreograf, senast på Västanå teater och Stockholms stadsteater. På scen ser vi skådespelarna Linn Bergstam som tidigare medverkat i Teater Tres kritiker- och pibliksuccé Sailor & Pekka och Monica Almqvist-Lovén känd bla från barnprogrammet Drömtårtan i SVT.

Annika Thore är scenograf och kostymör. Musiken är komponerad av Magnus Larsson

Teater Tre startades 1979 och är en mimbaserad visuell teater där text, rörelse och musik blandas. 33 års verksamhet har gjort frigruppen till en helt särskild aktör på scenhimlen, med många bejublade föreställningar i bagaget.

För kontakt med Teater Tre och ytterligare information
Daniel Sallmander
Projektledare
daniel@teatertre.se

Om Kulturdirekt
Kulturdirekt samlar Stockholms fria kulturliv på webben och i Kulturhuset vid Sergels torg. Som medlemsförening är vårt primära syfte är att underlätta mötet mellan Stockholms läns kulturarrangörer och kulturkonsumenter. Vi är det fria kulturlivets demokratiska plattform där alla medlemmar, på lika villkor, ska ha möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.