Universal Music Sweden

Deep Purple "Made in Japan" – Release: 19 maj

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2014 14:17 CEST

Deep Purples ”Made in Japan” brukar ofta hamna på tio-i-topp-listorna över de bästa livealbumen genom tiderna. Många Purple-fans ser dessutom ”Made in Japan”, som ursprungligen gavs ut som en dubbel-LP 1972, som bandets bästa platta alla kategorier.

Det är många som har väntat på en remastrad version av denna rockklassiker. I maj släpps en efterlängtad uppgradering av albumet, givetvis i flera versioner, inklusive DL, dubbel-CD, vinyl-box (med hela nio LP) och inte minst: en super deluxe-utgåva innehållande fyra CD, en DVD och singel – allt förpackat i en stilfull box.

Räkna dessutom med mängder av tidigare outgivet material från bandets firade turné i Japan. Och Deep Purple på högtryck.