Crate Inventors

Dejtboxen och superparet bakom @dreamteam.fitness skapar träningslust efter nyår

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2016 09:17 CET

Kreativa, överraskande dejter som varje månad skickas hem till dörren är Dejtboxens idé. Det har visat sig vara en framgångsrik satsning och på knappt ett halvår har över 6000 boxar skickats till par över hela Sverige.

- Vi har bland annat skapat teman kring fotografering och målning men vår mest populära box hittills var när vi tog fram ett helt eget brädspel anpassat för parrelationer, berättar Jakob Twedmark, VD för bolaget Crate Inventors som står bakom Dejtboxen.

Inför Sveriges mest träningsaktiva månad, januari, har Dejtboxen tagit fram ett unikt koncept för parträning i samarbete med superparet bakom Instagramkontot @Dreamteam.fitness.

Träffades via Tinder

Jesper Lekland, 26, och Amanda Wallander, 23, träffades för över två år sedan genom dejtingappen Tinder och det klickade direkt. Efter tre månader flyttade de ihop och startade Instagramkontot @Dreamteam.fitness som snabbt har blivit en världssensation, uppmärksammat av medier som brittiska Daily Mail.

- Vi hittade själva Dejtboxen i höstas och tyckte att idéen var briljant. När vi fick en förfrågan om att vara med och ta fram temat för januariboxen tvekade vi inte en sekund. Vi vill förmedla att träning och kärlek går hand i hand och hur man genom träningen kan ha roligt tillsammans, säger Amanda Wallander.

Årets julklapp för par?

Exakt vad innehållet kommer att bli är som vanligt hemligt innan kunderna mottager sina boxar, men så här säger Jakob Twedmark om innehållet:

- Parträning handlar mycket om att hjälpa och peppa vararandra – och att ha kul. Men för att det ska bli en riktig dejt så krävs även något extra som ramar in träningspasset. Detta tycker jag att vi har lyckats riktigt bra med. Jag skulle vilja sträcka mig så långt som att säga att Dejtboxen är årets julklapp för alla par.

Dejtboxen januari går att beställa till och med 31 december www.dejtboxen.se .

Kort om Crate Inventors:

Crate Inventors skapar och lanserar produkter och tjänster inom prenumerationsbaserad e-handel. Företagets första koncept är Bakboxen som lanserades den 1:e oktober 2015. I juni 2016 lanserades Dejtboxen som innehåller roliga och kreativa dejter till alla som lever i en parrelation. Företaget har sin verksamhet i Karlstad.